W dniach 12-13, 19-20 oraz 26-27 października odbyły się kolejne szkolenia z fundraisingu. Rozeznanie potrzeb, pozyskiwanie funduszy, rozmowa ze sponsorem – to już nie są tematy tabu.  

W czasie szkoleń w ramach bloku tematycznego z podstaw fundraisingu uczestnicy zapoznali się ze sposobami pozyskiwania środków na działalność Parafialnych Zespołów Caritas oraz z ich atutami i ograniczeniami. Poznali też sposoby budowania relacji z darczyńcami. Uczestnicy zapoznali się również z cyklem pozyskania darowizny i dalszej współpracy z darczyńcami (droga). Członkowie PZC odgrywali scenki rozmów z potencjalnymi darczyńcami. Dzięki szkoleniom zmienili sposób postrzegania siebie: z osoby „proszącej”, petenta – na osobę „pomagającą”, współpracownika. Dzięki temu wzrosła ich samoocena i pewność siebie – większość przyznała, że kwestie organizacji środków pomocowych dla podopiecznych PZC były do tej pory najtrudniejszym ogniwem w ich pracy. Po szkoleniu z fundraisingu zmienili optykę w temacie pozyskiwania funduszy, poczuli się pewniej dzięki zmianie nastawienia oraz wyposażeniu w konkretne sposoby postępowania.

W ankietach ewaluacyjnych uczestnicy szkolenia z funraisingu podkreślali interesującą formę szkolenia (dla wielu starszych osób nowatorską). Niektóre, tym razem młode osoby, zwróciły np. uwagę na fakt, że w danym czasie szkolenie Caritas było jedynym bezpłatnym szkoleniem z tego zakresu (temat pozyskiwania funduszy jest obecnie bardzo pożądany, a dla wielu wolontariuszy, pracowników fundacji – bariera finansowa jest nie do przeskoczenia). Większość uczestników przyznała, że z profesjonalnym podejściem do tematu organizowania środków finansowych miała kontakt po raz pierwszy i że wiedza ta w znaczącym stopniu przyda im się w dalszej pracy oraz poprawi jej efektywność.

Szkolenie odbyło się w ramach projektu „Seniorzy w działaniu” realizowanego dzięki dofinansowaniu Funduszu Inicjatyw Obywatelskich.